Thursday, August 29, 2013

SET PENYUSUAN 3M | Penyusuan Lancar & Stok Susu Yang Banyak

Setelah sekian lama dipasaran, Set Penyusuan 3M Shaklee terbukti (dengan izin Allah) mampu membantu proses penyusuan susu ibu dengan hebat dan berkesan. Ia merupakan satu kombinasi suplemen yang paling lengkap keluaran Shaklee buat ibu yang breastfeeding  secara komprehensif meskipun berkerjaya. 

Apakah Kandungan Set 3M ?


Wow, banyaknya yang perlu dimakan? Usah risau, kerana setiap suplemen bukanlah dimakan sekaligus semuanya. Malah setiap pembelian akan disertakan dengan Panduan Pengambilan dan Tips Eksklusif khusus untuk 'pengamalan' Set Penyusuan 3M. Lagipun, sekiranya anda berkemampuan, apalah sangat nilainya wang ringgit jika dibandingkan hubungan dan kasih sayang yang dapat kita curahkan kepada bayi kita menerusi penyusuan badan sebagaimana saranan Allah di dalam Al-Quran, "Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi mereka yang hendak menyempurnakan penyusuan itu", (Al-Baqarah: 233).  Begitu pula dengan balasan yang dijanjikan Allah akan anak yang suatu hari nanti tahu berterima kasih dan menyayangi ibu bapanya sebagaimana firman Allah, “Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan).” (Luqman: 14). Maha Suci Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani hambaNya. Anda boleh meneruskan pembacaan mengenai khasiat dan kelebihan susu ibu di sisi syarak dan secara saintifik di sini

Sementelaah pula, tahukah anda bahawa setiap suplemen mempunyai khasiatnya yang tersendiri, yang kesannya tidak hanya membantu melancarkan penyusuan dan meningkatkan penghasilan susu; bahkan memberi kesan langsung kepada badan seperti: 

  • Badan lebih sihat dan bertenaga.
  • Tidak mudah letih dan kekal cergas sepanjang hari.
  • ESP boleh membantu menganjalkan kembali payudara yang kendur.
  • Alfafa boleh membantu mengatasi masalah keputihan, sembelit dan memberikan kesihatan dalaman untuk kebahagian suami isteri.
  • B-Complex dan Vitamin C boleh membantu memulihkan kesihatan kulit dan menaikkan seri wajah. B-Complex juga boleh membantu menambahkan tenaga pada badan serta mengawal stress, dimana stress adalah sebahagian dari punca utama susu merudum.
  • Vitamin C boleh membantu memulihkan parut kesan jerawat dan jeragat.
  • Ostematrix boleh membantu melegakan sakit pinggang, lutut dan sengal-sengal badan kesan daripada melahirkan dan menyusukan bayi.

Sayugia diingatkan bahawa, sebarang suplemen yang ada, anda, dan semua orang hanya mampu berusaha dan bertawakkal, segala kebaikan mahupun yang sebaliknya adalah kekal milik Allah SWT.



No comments:

Post a Comment