Wednesday, August 28, 2013

Set Penyusuan B, Untuk Budget

Saya punyai keyakinan, dan percaya bahawa semua ibu-ibu ingin menyusui bayinya sendiri.
Namun bukan semua diantara mereka dikurniakan Allah dengan susu yang mencurah-curah. Ada diantara mereka yang perlu bergantung kepada pemakanan mahupun suplemen. Dan ada pula diantara mereka yang dikekang faktor kewangan untuk membeli suplemen-suplemen tersebut. Apa yang boleh saya sarankan disini adalah; teruskan mengambil pemakanan yang sihat, biar tidak mahal pun, asalkan makanan itu sihat (murah-mahal bukanlah satu indikasi untuk mengukur makanan sesuaut makanan itu sihat atau tidak). Teruskan mengambil makanan berbentuk kekacang dan tenusu seperti soya, tauhu, barli; makanan sunnah seperti kurma dan kismis; dan sayur-sayuran. Jangan dilupa untuk mengambil air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari dan mengepam susu sekurang-kurangnya 2-3jam sekali. Apa yang paling penting adalah kesungguhan anda untuk menyusukan si comel anda, beserta doa kehadrat Yang Maha Pemurah agar dikurniakan susu kepada anda sebagai rezeki untuk dinikmati si comel. 

Dalam pada itu, kami di Shaklee turut menawarkan Set Penyusuan B untuk ibu-ibu yang bajet, yang punyai masalah penyusuan. Set Penyusuan B ini mengandungi:


Gabungan 3 vitamin asas iaitu Vitalea, B-Complex dan Vitamin C akan membekalkan badan ibu dengan segala nutrisi penting yang diperlukan untuk kesihatan dan tenaga si ibu. Dengan badan yang sihat dan bertenaga, ia akan melancarkan dan menambahkan penghasilan susu, InsyaAllah. Manakala Alfafa pula bertindak sebagai milk-booster yang membantu mempercepatkan proses penghasilan susu ibu. 

Disamping membantu penghasilan susu, Set Penyusuan B ini juga memberikan kesan langsung kepada kesihatan si ibu dan kesan tidak langsung kepada si comel, sebagai contoh; 

1. B-Complex dan Vitamin C boleh membantu memulihkan kesihatan kulit dan menaikkan seri wajah. B-Complex juga boleh membantu menambahkan tenaga pada badan serta mengawal stress, dimana stress adalah sebahagian dari punca utama susu merudum.
2. Vitamin C boleh membantu memulihkan parut kesan jerawat dan jeragat. 
3. Memberi kesihatan dan tenaga badan secara menyeluruh disamping meningkatkan tahap imunasi badan.
4. Alfafa boleh membantu mengatasi masalah keputihan, cirit birit dan memberikan kesihatan dalaman untuk kebahagiaan suami isteri.

InsyaAllah. Dengan sesungguhnya kita hanya mampu berusaha dan bertawakkal, sebaik-baik pemberian semuanya datang dari Allah.



No comments:

Post a Comment